ويژگي هاي بازي با لگو اين است که به ايجاد اعتماد به نفس در کودک

۲۱ بازديد

لگو نوعی اسباب‌بازی متشکل از تعداد زیادی آجر است که قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند. این اسباب بازی یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود و بخشی از دوران کودکی ماست.

اما مهمتر از محبوبیت و سرگرمی این اسباب بازی مزایایی است که بر هوش و خلاقیت ذهنی کودکان دارد. در واقع کودکان هنگام بازی با لگوها از خلاقیت و تخیل خود حمایت می کنند و در نتیجه مهارت های زیادی را یاد می گیرند.

آگاهی بسیاری از والدین درباره فواید بازی با لگو باعث شده بسیاری از والدین این اسباب بازی را برای فرزندان خود خریداری کنند. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم مهم ترین مزیت های لگو برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

مهمترین مزایای لگو برای کودکان

لگوها برای سنین مختلف طراحی شده اند و برای بهره مندی از مزایای بازی با لگو باید لگوهای مناسب سن کودک خریداری شود. در ادامه به بررسی ? مزیت لگو برای کودکان می پردازیم.

1- تقویت مهارت های حرکتی دست

بچه های امروزی به دلیل استفاده از تبلت و موبایل دستشان را زیاد تکان نمی دهند و دیرتر هنر حرکت انگشتان را یاد می گیرند. هنگام بازی با بلوک های لگو، کودکان دست و انگشتان خود را حرکت می دهند. بازی با آجرهای لگو و اتصال و جداسازی آجرهای لگو از یکدیگر باعث تقویت دست و انگشتان کودکان و تقویت عضلات آنها می شود.

2- افزایش مهارت های ریاضی و حل مسائل یادگیری

یکی دیگر از مزایای اسباب بازی های لگو این است که به آنها ریاضیات و مهارت های حل مسئله می آموزد. وقتی کودک با لگوهای خود بازی می کند، از چشم ذهن خود برای ترسیم آنچه می خواهد بسازد استفاده می کند. سپس با استفاده از هوش فضایی، مدل هایی را برای خود طراحی می کند. به گفته وی، کودک سعی می کند راه حلی برای اجرای این مدل بیابد، تقارن ایجاد کند، محل هر لگو را تشخیص دهد و...

همه این موارد او را با نحوه حل یک مسئله و یادگیری برخی از مهارت های ریاضی آشنا می کند. او در آینده می تواند از هوش فضایی و مهارت های حل مسئله برای حل پیچیده ترین مسائل ریاضی استفاده کند.

اولین باری که فرزند شما موفق می شود مدل ذهنی خود را بسازد، تشویق می شود تا مدل های بیشتری بسازد و در نتیجه هر بار مدل پیچیده تری را در ذهن خود ایجاد کند. این موضوع به تدریج بر رشد شناختی کودک شما تأثیر می گذارد.

3- رشد خلاقیت کودکان

بدون شک یکی از مهمترین فواید بازی با لگو برای کودکان کمک به تقویت و بروز خلاقیت آنهاست. خلاق بودن مهارت مهمی است که همه در زندگی خود به آن نیاز دارند.مهم نیست که فرزند شما در آینده چه کاری می خواهد انجام دهد یا چه رویاهایی در دوران کودکی دارد. آنها در هر سنی برای رسیدن به اهداف خود به خلاقیت نیاز خواهند داشت.

خوب است که از سنین پایین به رشد و توسعه مهارت های کودک خود اهمیت بدهید. بسیاری از بازی ها همه چیز را برای کودک فراهم می کنند و جایی برای رشد باقی نمی گذارند. خوشبختانه یکی از مهم ترین مزایای اسباب بازی های لگو برای کودکان کمک به رشد خلاقیت آنها است و این اسباب بازی کودک شما را فوق العاده خلاق می کند.

هنگام بازی با لگو، ذهن کودک شما به چالش کشیده می شود و او باید به طرح و ساختاری که می خواهد اجرا کند فکر کند. در واقع کودک ابتدا فکر می کند و ایده پیدا می کند سپس باید از مهارت های خود برای اجرای ایده استفاده کند و این یکی از مهم ترین مزیت های لگو است.

4- به افزایش اعتماد به نفس کمک کنید

یکی دیگر از مزایای بازی با لگو این است که به کودک شما کمک می کند تا عزت نفس خود را افزایش دهد. او با تکیه بر مهارت و تخیل خود، سازه ای را با کمک لگوها می سازد و کار مفیدی را انجام می دهد. او مدتها به ساختن این سازه فکر کرده و با تلاش توانسته چیزی را با دستان خود خلق کند. به همین دلیل نتیجه کار برای او بسیار راضی کننده است. این باعث می شود کودک اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.