تابلو سازي حروف وكيوم

۱۳۹ بازديد

تابلو سازي حروف وكيوم به حروف برجسته سه بعدي گفته ميشود كه يكي از جديدترين تابلوهاي تبليغاتي است و امروزه در كنار ساير تابلوهاي تبليغاتي حروف برجسته از جمله حروف استيل، حروف چلنيوم، حروف نئون پلاستيك و … بسيار مورد استقبال مشتريان قرار گرفته است.

تابلو وكيوم به دليل شكل حروف سه بعدي، از زيبايي خاصي برخوردار بوده و آن را از ساير تابلوهاي حروف برجسته متمايز كرده است. تابلو سه بعدي وكيوم به وسيله دستگاه تمام اتوماتيك و از طريق حرارت دادن پلكسي گلس، ساخته مي­شود. به گونه اي كه پس از طراحي حروف، به وسيله دستگاه  CNC، الگوي كار برش داده شده و بر روي دستگاه وكيوم قرار مي گيرد. در مرحله بعد روي الگوي كار، ورق پلكسي گلس قرار گرفته و حرارت داده مي شود و درنهايت ورق حرارت ديده ساكشن شده و شكل قالب را به خود ميگيرد.

حروف برجسته تابلو وكيوم را مي­توان با تلفيقي از ساير حروف برجسته، مانند حروف استيل و در رنگ­هاي متفاوت طراحي و توليد كرد. تلفيق انواع حروف برجسته باعث ساخت زيباي تابلو وكيوم مي­شود.

قيمت تابلو وكيوم در مقايسه با ديگر تابلوهاي سه بعدي، از جمله تابلو چلنيوم، به علت مراحل ساخت آن، بيشتر بوده و تنها تفاوت آن با حروف پلاستيك و چلنيوم، برجسته بودن پلكسي رويه كار مي­باشد.

مزاياي تابلو وكيوم (حروف برجسته سه بعدي):

  • ضد آب و مقاومت بالا در برابر شرايط آب و هوايي مانند: تابش نور آفتاب، گرد و غبار، ضربه، برف و باران، رطوبت و
  • داراي قابليت اجراي نورپردازي­هاي تركيبي و چشم نواز
  • ايجاد شكل و حالت خاص سه بعدي روي حروف
  • دوام، استحكام، يكپارچگي و عمر زياد
  • سبك و انعطاف پذير نسبت به طلق­هاي پلاستيكي
  • شبيه سازي حروف ريخته گري شده مانند برنج و آلومينيوم و ساير فلزات

zdyz_z6.jpg

تابلوهاي وكيوم به علت نوردهي، شكل فانتزي و تنوع رنگ و مدل، با ساير تابلوهاي تبليغاتي از جمله چلنيوم رقابت تنگاتنگ داشته و طرفداران زيادي دارد.

 

منبع : تابلو الماس

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي¬‌گذارد؟

۱۴۶ بازديد

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي­‌گذارد؟

وبلاگ مقالات چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي­‌گذارد؟

تأثير فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان

تأثير فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان

 

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي­‌گذارد؟ مطالعات جديد چگونگي اين اثرگذاري‌ها را در قالب ? نتيجه توضيح مي‌دهد.

اولين فضاي كار اشتراكي فعاليت خود را در سال ???? آغاز كرد

و اكنون بيش از ????? فضاي كار اشتراكي در سراسر جهان داير شده است.

برخي سازمان‌ها از اين فضاها براي استقرار كارمنداني كه در فاصله زيادي از شركت زندگي مي‌كنند، استفاده مي­‌كنند.

ديگر كسب و كارهاي كوچك و شركت‌هاي نوپا كه پيش‌بيني درآمد يا نرخ رشدشان امكان‌پذير نيست،

به دليل انعطاف پذيري، از فضاهاي كار اشتراكي استفاده مي­‌كنند.

در طي چند سال گذشته، ما با در نظر گرفتن سازگاري، برندينگ، زيبايي‌شناسي و فرهنگ منحصر به فردي كه از كاركردن مردم و شركت­‌هاي مختلف، با هم و در زير يك سقف خلق مي­‌شود،

چگونگي تأثير اينگونه محيط­‌ها را بر كارمندان مطالعه كرده‌ايم.

ما متوجه شديم كه كارمندان از فضاي كار اشتراكي نسبت به دفاتر كار سنتي، سود بيشتري مي‌­برند.

آنها سطوح بالايي از انعطاف و شكوفايي (كه به عنوان نشاط و يادگيري در كار تعريف مي‌­شود)، توانايي بالا در شبكه‌سازي و همچنين احساس قويتري از ارتباطات را تجربه مي‌­كنند.

هرچند هنوز نمي­‌دانيم كه اين مسئله چگونه بر كارشان تاثير مي‌گذارد.

هدف ما در آخرين مطالعات‌مان پاسخ به اين سوال بود:

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي اعضا و سازمان‌هايشان تاثير مي­‌گذارد؟

 

ما مي­‌خواستيم بدانيم كه اعضا تا چه اندازه با فرهنگ فضاي كار اشتراكي خود ارتباط مي­‌گيرند

و آيا اين مسئله بر ارتباط آنها با شركت يا كارفرمايشان اثر مي­‌گذارد؟

گذشته از اين، سازمان‌ها، از منابع ارزشمندي براي توسعه ارتباطات بين فردي كارمندان و توسعه فرهنگ كاري، استفاده مي­‌كنند.

اما در يك فضاي كار اشتراكي كه چندين سازمان را در خود جاي مي­‌دهد،

پيام‌­ها، هنجارها­ و ارزش‌­هاي مختلفي وجود دارد

كه هر كدام براي جلب توجه اعضا تلاش مي­‌كنند.

اتفاقات چند سال اخير

 بين سال­هاي ???? و ????، ما با wework (بزرگترين فضاي كار اشتراكي) همكاري كرديم تا بيش از ???? نفر از اعضاي جديدشان در آمريكا را مورد بررسي قرار دهيم.

هفتاد و يك درصد از آنها بصورت تمام وقت براي شركت‌هايي كار مي‌­كردند

كه يا در يك دفتر كار wework ساكن بودند يا از آن براي افراد و تيم­‌هاي دوركار خود استفاده مي­‌كردند.

?? درصد باقيمانده شامل صاحبان كسب و كار، پيمانكاران، مالكان انفرادي و كارمندان پاره وقت مي‌­شدند.

از طريق يك نظرسنجي ما از اعضا خواستيم تا سطح موافقت خود را با جملاتي مانند «من با ديگران در وي­‌ورك اشتراكات زيادي دارم» و «من با ديگران در سازمان‌مان اشتراكات زيادي دارم» نشان دهند؛

تا ميزان ارتباط گرفتنشان با وي ورك را در قياس با ارتباط گرفتن با سازمانشان بسنجيم.

هويت اينگونه تعريف شده بود كه يك شخص چقدر از لحاظ احساسي، رواني و ذهني به يك كارفرما (يا هر بستر ديگري كه براي آن كار مي­‌كند) احساس تعلق دارد

و در مقياس ? تا ? (? بعنوان پايين‌­ترين ارتباط و ? بعنوان بالاترين) اندازه‌گيري مي­‌شدند.

امتيازات متفاوت با مفاهيم متفاوت

ما با ميانگين امتياز بيش از ? فهميديم كه اعضا حتي بعد از كار كردن به مدت طولاني در دفتركار wework با سازمان‌شان ارتباط بيشتري مي­‌گيرند.

با ميانگين امتياز ? نيز مشخص شد كه اعضا با وي­‌ورك ارتباط كمتري برقرار مي­‌كردند.

اين اختلاف در امتيازات هويتي نظر ما را به خود جلب كرد

و ما را به سمت كشف دليل رهنمون ساخت.

در پايان مطالعه ما از اعضا خواستيم تا توضيح دهند

كه وي‌­ورك چگونه بر هويت حرفه‌ايشان تاثير گذاشته است.

بعضي از پاسخ دهندگان بصورت ممتنع پاسخ دادند: «آنجا فقط يك محل كار است

اين اعضا از مزاياي كاربردي عضويت مانند امكانات يا در دسترس بودن مكان سود مي­‌بردند.

در حاليكه ديگر اعضا گفتند كه وي‌­ورك نقش فعالي در شكل دادن به هويت حرفه‌اي و سازماني‌شان بازي مي‌كند.

اين اعضا، امتياز هويتي بالاتري هم به سازمان و هم به وي­‌ورك داده بودند

(هرچند شكاف امتياز بين اين دو همچنان باقي مانده است).

آنها همچنين سطوح بالاتري از شكوفايي و بهره­‌وري در كار را تجربه كرده بودند.

يافته‌هاي ما نشان مي­‌دهد كه هويت برند وي‌ورك، هويت سازمان‌هايي كه در فضايش مستقر هستند را تضعيف نمي‌­كند.

در عوض، مطالعات ما نشان مي‌دهند كه افراد وقتي كه محيط كارشان، با ارزش‌ها و پيام‌هاي برند شركت‌شان همسو است،

نتايج مثبتي را تجربه مي‌­كنند.

ما نظرات راجع به شكل‌گيري هويت افراد در وي‌ورك را بررسي كرديم و به سه نتيجه دست يافتيم:

  • فضاهاي كار اشتراكي، به برخي از اعضا احساس حرفه‌اي بودن و اعتبار داشتن مي‌دهد، حسي كه عموما كاركردن از راه دور به افراد منتقل نمي­‌كند.

اين مسئله يكي از يافته‌هاي مطالعات در حال انجام ما را تأييد مي­‌كند: كاركردن در يك محل كار واقعي (بر خلاف كار كردن در يك دفتر خانگي و يا يك كافي شاپ) مي­‌تواند به ديگران اين سيگنال را منتقل كند

كه شما كارتان را جدي مي‌گيريد و آنها شما را به عنوان يك كارمند رسمي در نظر مي‌­گيرند.

محل كار به نمادي از «مشروعيت» تبديل شده است.

برخي از پاسخ دهندگان از اين كلمه براي توصيف اينكه چگونه وي‌­ورك هويت حرفه‌ايشان را تحت تاثير قرار مي‌دهد، استفاده كردند.

يك صاحب كسب و كار كوچك در نيويورك اذعان كرد: «من با استارتاپ­‌هاي ديگر در وي‌­ورك ارتباط مي‌گيرم

او احساس مي­‌كند كه كاركردن در آنجا، كسب و كار كوچكش را در چشم همكاران و مشتريانش مشروعيت بخشيده است.

ديگر پاسخ دهندگان از كار كردن در دفتر كار وي­‌ورك، در يك محل معتبر، حسي از غرور و اعتماد به نفس را تجربه كرده‌­اند.

مزيت‌هاي فضاي كار اشتراكي براي بسياري از افراد ثابت شده‌است.

  •  
  • كارمندان با حضور در فضاي كار اشتراكي احساس مي‌­كنند كه به نيازهايشان اهميت داده شده است- صرف نظر از اينكه در كجا مستقر هستند.

در نتيجه، اين اعضا حس مي‌­كنند كه سازمان به اندازه كارمندان حاضر در شركت، براي آنها نيز ارزش قائل است.

يكي از پاسخ دهندگان مستقر در نيويورك به ما گفت: «دفتر مركزي شركت ما در كاليفرنيا ?? درصد نيروي كار را تشكيل مي‌­دهد.

با قرار دادن ما در يك دفتركار وي­‌ورك به جاي فضاي كار خودمان، به تيم من اينجا در نيويورك يادآوري مي­‌شود

كه ما جزئي كوچك از يك پايگاه مركزي هستيم.

ما مي­‌دانيم كه اين نشان مي‌دهد ما مهم هستيم

و ارزش هزينه‌اي كه براي نگه داشتن ما در يك دفتر كار مي­‌كنند را داريم

يك پاسخ دهنده مستقر در دنور گفت: «من حس مي­‌كنم كه شركت براي من ارزش قائل است.

جو و همهمه به من، حسي از مهم بودن كار مي­‌دهد

ما چندين نظر مشترك را شنيديم كه به نقش فضاهاي كار اشتراكي بر تصور كارمندان اشاره مي­‌كند.

اين قضيه به نوبه خود بر ميزان ارتباط گرفتن اعضا با شركت‌هايشان تاثير مي­‌گذارد.

يك وكيل منطقه خليج اظهار كرد: «من در درجه اول با كارآفرينان و استارتاپ­‌هاي جوان كار مي­‌كنم.

من همچنين با بسياري از كارمندهاي جوان ماهر همكاري دارم

دفتركار، به كسب و كار او تصويري حرفه‌اي و در عين حال مطابق با مد روز مي­‌دهد

كه به ارتباط او با مشتريانش كمك مي­‌كند.

يكي از صاحبان حوزه كسب و كار تكنولوژي در منطقه دي.سي گفت: «من نظرم را ??? درجه تغيير دادم و انتقال كارمندانم به وي‌­ورك قسمتي از استراتژي من براي وادار كردن آنها به متفاوت فكر كردن است.

اين قسمتي از هويتي جديد است.» اين نشان مي‌­دهد كه اين مالك فكر مي­‌كند

كه شيوه‌اي نو از كار كردن، -هم براي كارمندان و هم مشتريان- تمايل شركت را براي تغيير، ثابت مي­‌كند.

اين تغيير در نهايت مي‌­تواند باعث بيشتر ديده شدن و رشد كسب و كار ­شود.

برخي از كارمنداني كه شركت­‌هايشان مستقر در يك [دفتر كار] وي‌ورك است، گفتند

كه برند وي­‌ورك بر روي تصوير برند شخصيشان تأثير گذاشته است.

يكي از پاسخ دهندگان اظهار كرد:«اخيراً اين سازمان به دنبال تعريف مجدد خود بوده است

و الگوي استارتاپي اتخاذ كرده است.

مستقر بودن در وي‌ورك به سازمان ما كمك مي­‌كند كه به جاي اينكه خسته كننده و عقب مانده به نظر برسد، پرانرژي و آينده نگر نشان داده شود.

 

نتايج جالب تحقيقات

نتايج اين تحقيق بر زمينه اصلي تحقيقات ما در طي سال‌ها صحه مي‌­گذارد: تصميم به كار كردن در يك فضاي كار اشتراكي همانقدر كه بر اساس متغيرهاي كاربردياقتصاد محور است به همان اندازه بر اساس متغيرهاي تجربي – فرهنگ محور نيز هست.

در سطح اوليه، فضاي كار اشتراكي، خدمتي است كه دسترسي به يك فضاي كاري را ساده‌سازي مي­‌كند.

هرچند، اين يك كالاي اجتماعي است كه حس تعلق به اعضايش را پرورش مي‌­دهد.

علاوه بر فضاهايي كه طيف گسترده‌اي از اعضاي مختلف را مورد هدف قرار مي­‌دهند،

فضاهاي ديگري از جمله فضاهاي كار اشتراكي مورد پسند زنان، رنگين پوستان، كسب و كارهاي اجتماعي، وكيل‌ها، معماران و كسبوكارهاي مربوط به مد نيز وجود دارند.

از آنجا كه هزينههاي جابه‌جايي در ميان فضاهاي كار اشتراكي به دليل قراردادهاي كوتاه مدت و دسترسي زياد به ارائه دهندگان سرويس‌هاي مختلف، نسبتاً پايين است؛

اعضا مي­‌توانند فضايي را انتخاب كنند كه منعكس كننده هويتي باشد

كه آنها براي كسب و كارشان در نظر گرفته‌اند.

آخرين يافته‌هاي ما حاكي از آن است كه وقتي سازمان­ها براي انتخاب يك فضاي كار اشتراكي متناسب با تصوري كه مي‌خواهند از خودشان ارائه دهند-تصور درباره كارمندان و كسب وكارشان- زمان صرف ­كنند،

كارمندان سطح بالايي از شكوفايي را تجربه مي‌­كنند.

سازمان­‌ها نيز از اين قضيه سود مي­‌برند

زيرا كارمندان با اهداف و ارزش‌هايشان بيشتر و راحت‌تر ارتباط برقرار مي‌كنند.

آدرس ما در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

چه نوع از توالت فرنگي و ايراني خريداري كنيم؟

۱۹۱ بازديد

چه نوع از توالت فرنگي و ايراني خريداري كنيم؟

 

سرويس بهداشتي يكي از بخش‌هاي مهم ساخت و يا بازسازي ساختمان مي باشد. شايد در گذشته حساسيت كمتري براي خريد لوازم سرويس بهداشتي بود و سرويس بهداشتي خانه‌ها تنها يك توالت ايراني ويك روشويي را داشت. اما با گذشت زمان لوازم سرويس بهداشتي هم تغييراتي كرد، توالت فرنگي به بازار آمد و بيشتر پزشكان توصيه كردند كه از اين مدل توالت استفاده كنند تا آسيب كمتري به ستون فقرات وارد مي‌كند. امروزه در اكثر خانه‌ها به خصوص خانه‌هايي كه در چند سال اخير ساخته شده است، در سرويس بهداشتي  علاوه‌بر توالت ايراني، دستشويي فرنگي نيز وجود دارد. لوازم سرويس بهداشتي تنوع زيادي پيدا كرده از انواع روشويي كابين‌دار و بدون كابين تا انواع دستشويي فرنگي و ايراني. وقتي براي خريد لوازم سرويس بهداشتي به بازار برويد با انواع پيشنهادها مواجه مي‌شويد، مثلا توالت فرنگي ديواري يا زميني و...

 

در ادامه مقاله انواع توالت ايراني و فرنگي را توضيح مي‌دهيم.

 

در اين چند سال پزشكان به خصوص به افراد سالمند توصيه مي‌كنند كه از توالت مدل فرنگي استفاده كنند، با وجود اين توصيه هنوز استفاده از توالت ايراني متداول‌تر است و معمولا سرويس بهداشتي كه توالت ايراني دارد بيشتر مورد استفاده قرار مي‎‌گيرد. در بيشتر خانه‌ها توالت‌هاي فرنگي در گوشه حمام قرار دارد.

 

 

 

توالت ايراني

 

 

خريد توالت ايراني مناسب

5wa_image2.jpg

اگر قصد داريد سرويس بهداشتي منزل‌ تان را بازسازي كنيد و سنگ توالت ايراني را تعويض كنيد، هنگام خريد سنگ توالت ايراني توجه به نكاتي مانند ابعاد سنگ توالت، نوع آبريز، ارگونومي و جنس سنگ مهم است.

 

زمان خريد توالت ايراني بايد طول و عرض و عمق كاسه توالت را متناسب با سرويس بهداشتي انتخاب كنيد تا زمان نصب به مشكل برخورد نكنيد. از نكات مهم هنگام خريد توالت ايراني براي سرويس بهداشتي توجه به جنس سنگ و ضريب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ايراني از چيني بهداشتي است، چيني بهداشتي با كيفيت ميزان جذب آب آن كمتر از يك درصد است. سنگ‌هاي بي‌كيفيت توالت‌هاي ايراني ميزان جذب آب بالايي دارند كه باعث تجمع آلودگي مي‌شود و بستر مناسبي براي رشد ميكروب و قارچ است و در نتيجه بوي نامطبوعي سرويس بهداشتي خواهد داشت.

 

سطح توالت ايراني بايد صاف و كم موج، براق و شفاف باشد، ضخامت لعاب بايد مناسب و با كيفيت باشد. لعاب‌هاي بي كيفيت، مات و نازك در برابر شستشو و ساييدگي مقاومت كمي دارند.

 

يكي از نكات مهمي كه هنگام انتخاب و خريد سنگ توالت ايراني براي سرويس بهداشتي توجه كرد، نوع آبريز يا ريم است. توالت‌هاي ايراني دو نوع آبريز باز و آبريز بسته دارند.

 

از نكات مهم هنگام خريد توالت ايراني براي سرويس بهداشتي توجه به جنس سنگ و ضريب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ايراني از چيني بهداشتي است، چيني بهداشتي با كيفيت ميزان جذب آب آن كمتر از يك درصد است.

 

 

 

از ديگر مواردي كه هنگام خريد سنگ توالت ايراني بايد به آن توجه كرد، طراحي ارگونوميك آن است. تعدادي از كارخانه‌هاي توليد چيني بهداشتي مانند مرواريد، سنگ توالت طبي و ارگونومي طراحي كرده‌اند. توالت ايراني ارگونومي و طبي ميزان فشاري كه به كمر، زانوها و مچ پا وارد مي‌شود را كاهش مي‌دهد و آسيب كمتري به مفاصل و ستون فقرات وارد مي‌شود.

 

توالت ايراني در كشورهاي آسيايي نيز استفاده مي‌شود و به همين دليل به توالت آسيايي نيز شناخته مي‌شود.

 

 

 

توالت فرنگي

 

همانطور كه در ابتداي مقاله اشاره كرديم استفاده از دستشويي مدل فرنگي را پزشكان توصيه مي‌كنند و امروزه در سرويس بهداشتي اكثر خانه‌ها توالت فرنگي وجود دارد. اما اگر منزل شما هنوز سرويس بهداشتي ندارد و قصد داريد دستشويي فرنگي نصب كنيد و يا به دلايل مختلفي مي‌خواهيد دستشويي فرنگي سرويس بهداشتي را تعويض كنيد. لازم است با انواع دستشويي فرنگي و ويژگي‌هاي آن آشنا باشيد. دستشويي فرنگي از نظر شكل و فرم، جنس، رنگ، محل قرارگيري و… انواع مختلفي دارد كه در ادامه به معرفي و توضيح انواع دستشويي فرنگي مي‌پردازيم.

 

نوع خروجي دستشويي فرنگي با توجه به طبقه‌اي كه سرويس بهداشتي در آن قرار دارد انتخاب مي‌شود. خروجي دستشويي فرنگي سرويس بهداشتي در طبقات همكف ساختمان به شكل S است، در اين طبقات لوله‌كشي زير توالت به سمت زمين وجود دارد.

 

 

 

انواع توالت فرنگي

 

توالت فرنگي يك تكه

 

در مدل يك تكه، مخزن و كاسه توالت سر هم و به يكديگر متصل هستند. اين نوع توالت به صورت يك تكه قالب‌گيري شده است. شستشوي اين مدل توالت يك تكه راحت‌تر است. ابعاد استاندارد اين مدل شامل: طول ?? الي ?? سانتي‌متر، عرض كمتر از ?? سانتي‌متر است،  ارتفاع كاسه در مدل يك تكه از زمين بين ?? تا ?? سانتي‌متر و عمق آنها حدود ?? الي ?? سانتي‌متر است. دستشويي فرنگي يك تكه قيمت بالاتري نيز دارد.

 

توالت فرنگي دو تكه

 

در دستشويي فرنگي دو تكه مخزن و كاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب مي‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌هاي فرنگي دو تكه  سخت ‌‎تر است ولي نسبت به يك تكه قيمت كمتري دارند. ارتفاع توالت دو تكه نسبت به يك تكه بيشتر و حدود ?? تا ?? سانتي‌متر است ولي ساير ابعاد مدل دو تكه با يك تكه برابر است.

 

 

در دستشويي فرنگي دو تكه مخزن و كاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب مي‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌هاي فرنگي دو تكه  سخت ‌‎تر است ولي نسبت به يك تكه قيمت كمتري دارند.

 

در فروشگاه آنلاين چلونگر ميتوانيد انواع توالت فرنگي و توالت ايراني را مشاهده كنيد و سپس خريد خود را انجام دهيد.فروشگاه اينترنتي چلونگر يكي از ارائه دهندگان كالاي تخصصي ساختماني مي باشد.

 

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

۱۵۷ بازديد

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

خريد تشك از آنجايي كه هم بر سلامتي شما تاثير دارد و هم هزينه آن نسب به موارد مصرفي در زندگي روزمره بيشتر است، مي‌تواند تا حدي سردرگم كننده باشد. شما بيش از 8 ساعت و شايد يك سوم عمر خود را بر روي تشك مي‌گذرانيد. و اين زمان طولاني مستقيما بر روي سلامت بدن شما و به خصوص سلامت ستون مهره شما موثر است.

از طرف ديگر در هنگام مراجعه به بازار با برندهاي مختلف و قيمت‌هاي بسيار متنوعي روبرو ‌مي‌شويد. اين همه اختلاف قيمت و برند براي بيشتر افراد گيج كننده است.شايد بسياري از ما تشك را با نام خوشخواب و رويال بشناسيم. اين مساله به دليل قدمت اين دو برند است. و يك اشتباه رايج در بازار به شمار مي‌رود. اگر شما نيز اين چنين فكر مي‌كنيد به شما پيشنهاد ‌مي‌كنيم كه پيش از خريد ادامه اين مطلب را مطالعه بفرماييد.

در خريد تشك ‌مي‌توان موارد مختلفي را در نظر داشت. آشنايي با اين موارد به خصوص در بازار ايران با توجه به اين كه علي‌رغم پيشرفت‌هاي اخير و حضور برندهاي خارجي، هنوز آنچنان كه بايد و شايد فروش به صورت تخصصي و علمي ‌شكل نگرفته است، مي‌تواند براي شما در هنگام خريد نقش كمك كننده داشته باشد.

wae7_w5.jpg

تشك خوشخواب،يا تشك رويال؟

بسياري پيش مي‌آيد كه وقتي يك برند براي اولين بار در بازار عرضه مي‌شود. و مورد استقبال قرار مي‌گيرد، نام آن به عنوان نام كلي سرويس ميان مردم رايج ‌مي‌شود. مثلا اكثر مردم به جاي كلمه “تاكسي اينترنتي” و حتي وقتي كه در حال استفاده از “تپ‌سي” هستند ‌مي‌گويند: “داريم اسنپ مي‌گيريم”؛ به دليل اولين بودن، به كارگيري كلمه اسنپ به جاي همه انواع تاكسي‌هاي اينترنتي رايج شده است.

تشك خوشخواب يكي از برندهاي ثبت شده و قديمي ‌در بازار تشك ايران به حساب ‌مي‌آيد. و محصولات آن سال‌هاست كه تحت نظارت شركت توليد كننده به بازار عرضه ‌مي‌شود. شايد به همين دليل باشد كه بسياري از مردم هنگام اشاره به تشك‌هاي فنري و يا تشك تخت خواب از عبارت “خوشخواب” يا “تشك خوشخواب” استفاده ‌مي‌كنند. متقابلا از آنجايي كه رويال نيز يك برند معتبر در زمينه توليد تشك در سطح جهان است. استفاده از آن نيز رايج است.


اما نكتهاي وجود دارد و بايد به آن توجه كنيد، آن هم اين كه برخلاف خوشخواب و آن چيزي كه شايد تاكنون در بازار و از زبان فروشندگان مختلف درباره برند رويال شنيده‌ايد، عنوان تشك رويال به دلايل مختلف مانند وجود عنوان خارجي مشابه در صنعت، و يا وجود شباهت با برند رويا در صنعت توليد تشك امكان ثبت نداشته است. به همين دليل تشك‌هايي كه در بازار با برند رويال عرضه مي‌شوند، بر خلاف خوشخواب در كارگاه‌هاي متعدد توليد شده و هيچ كدام برند ثبت شده ندارند.

مقايسه ساختمان تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر مدل و ساختمان، تشك‌ها غالبا داراي ساختمان مشخصي هستند. به طور كلي انواع تشك‌ها در بازار به دو نوع طبي و غير طبي تقسيم ‌مي‌شود. نمونه‌هايي كه با اسم طبي در بازار شناخته مي‌شوند. بيشتر به وسيله انواع فوم‌هاي توليد شده از مواد شيميايي‌ توليد شده و در نوع فنري نيز به جز اسكلت فنري كه به روش‌هاي مختلف به هم پيوسته شده‌اند،

لايه بندي رويي توسط پوشش‌هايي مانند نمد و پلي اتيلن صورت پذيرفته، پارچه بر روي تشك كشيده شده و در نهايت تشك ها بسته‌بندي مي‌شوند. پس از نظر ساختمان تفاوت آنچناني نه در ميان اين دو برند، بلكه در ميان انواع برندهايي كه در بازار در حال كار كردن هستند، نمي توان مشاهده كرد.

مقايسه كيفيت تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر كيفيت ازآنجايي كه خوشخواب برند ثبت شده است. و امكان فروش با قيمت بالاتر را دارد. معمولا از مواد با كيفيت‌تري چه در بخش اسكلت فلزي و چه در مواد ديگر در ساختمان تشك استفاده ‌مي‌كند. در مقابل از آنجايي كه رويال توسط توليد كننده‌هاي مختلف و معمولا به صورت كارگاهي توليد ‌مي‌شود، كيفيت ثابت نداشته و مواد با كيفيت‌هاي مختلفي در توليد آن به كار ‌مي‌روند.

و كيفيت آن مستقيما تابع انصاف توليد كننده است. يك نكته ديگر در مورد كيفيت و به ويژه كيفيت مواد اين است كه شركت‌هاي توليد كننده بزرگ مانند رويا و خوشخواب، به دليل اين كه بخشي از مواد اوليه خود را، خودشان توليد مي‌كنند، امكان اين را دارند كه از مواد گران‌تر و با كيفيت‌تر استفاده كنند .


به طور مثال براي لايه‌بندي روي فنر در اغلب تشك‌هاي رويال رايج در بازار از پلي اتيلين ( مشابه همان لايه‌هاي سفيدرنگ كه در جعبه‌هاي موز ديده‌ايد با ضخامت بالاتر) استفاده ‌مي‌شود. اما شركت‌هاي بزرگتر از آنجايي كه خط توليد ابر و فوم را دارند، از انواع ابر براي اين لايه بندي استفاده مي‌كنند. كه اين باعث گردش هواي بهتر، پوشش بهتر ستون فقرات، كمر و … ‌مي‌شود. و در نهايت بر روي سلامت شما به صورت جدي اثر گذار است.

كدام گزينه براي خريد مناسب تر است؟

شايد براي شما سوال باشد. كه با اين وضعيت توليد در بازار تشك، و با توجه به نقش مهمي‌كه در سلامت بدن دارند، چگونه ‌مي‌توان اطمينان به گزينه انتخابي داشت ؟ آيا خوشخواب و رويال با توجه به قيمت و كيفيت‌شان بهترين گزينه‌هاي بازار هستند؟ به نظر ما نه! پيشنهاد ما براي شما، خريد از برندهاي معتبر خارجي مانند بست و كلبك است.

اگر براي شما كيفيت در جايگاه اول قرار دارد. و ترجيح ‌مي‌دهيد كه هزينه خود را به جاي درمان مشكلات ناشي از استفاده از خريد تشك‌هاي بي كيفيت، صرف خريد يك تشك با كيفيت كنيد، در حال حاضر شايد اين گزينه‌ها بهترين پيشنهاد باشند.

كيفيت مواد مصرفي در اسكلت فلزي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك بست تركيه

تشك‌هاي كلبك و بست بي ترديد از بهترين برند‌هاي خارجي موجود در بازار ايران هستند. از نظر تعداد فنر از آنجايي كه اين برندها از سيستم ميكروفنر استفاد ‌مي‌كنند، تراكم بسيار بالاتري از فنر‌ها را در سطح تشك توليد خود به كار ‌مي‌گيرند، استفاده از ميكروفنرها نه تنها باعث افزايش حمايت تشك از ستون فقرات بدن شما ‌مي‌شود، بلكه باعث ‌مي‌شود كه كيفيت تشك نيز افزايش پيدا كرده و سال‌هاي بيشتري بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

همچنين نوع ميكروفنر استفاده شده در اين تشك‌ها نيز با انواع فنرهاي به كار رفته در تشك هاي ايراني، متفاوت است. و به طور معمول از فنرهايي با كربن بالاتر در توليد اين تشك‌ها استفاده شده است. درصد بالاتر كربن در آهن مفتول اين فنرها باعث نرم تر شدن فنر و كاهش نرخ خرابي آن مي‌شود .

يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه تشك‌هاي كلبك و بست در برابر نمونه‌هاي رايج بازار دارند، اين است كه در آن‌ها از سيستم فنرهاي منفصل استفاده ‌مي‌شود. براي در كنار هم قرار گرفتن فنرها در تخت خواب شما راه‌هاي مختلفي وجود دارد. برند‌هايي كه به صورت معمول و با قيمت پايين تشك خود را به بازار عرضه ‌مي‌كنند از سيستم سنتي بافت فنر به هم استفاده ‌مي‌كنند .

در اين تشك‌ها فنر‌ها كنار هم قرار گرفته و توسط فنر ديگري در داخل يك استراكچر يا سازه فلزي به هم بافته ‌مي‌شوند . بافته شدن فنرها به هم، چندين ايراد دارد. در وهله اول در هنگام استفاده از تشك و خوابيدن بر روي آن، شما سر و صداي زيادي را خواهيد داشت. و از آن جايي كه تشك معمولا در زمان خواب مورد استفاده قرار ‌مي‌گيرد، براي بسياري از افراد اين مسئله ‌مي‌تواند آزار دهنده باشد.

از طرفي ديگر با توجه به پيوسته بودن مجموعه‌ي فنرها، همه فنر‌ها با هم، در صورت تكان خوردن يكي، بقيه فنرها نيز تكان ‌مي‌خورند. كه اين ويژگي در نمونه‌هاي رايج و ارزان قيمت بازار نيز به خصوص در تشك‌هاي دو نفره آزار دهنده است. و با تكان خوردن يك نفر، فرد ديگر نيز تكان خورده و ممكن است از خواب بيدار شود. با استفاده از تكنولوژي فنرهاي منفصل يا پاكتي اين دو مشكل تا حدي برطرف شده است.


در تشك‌هاي كلبك و بست فنرها به جاي آنكه توسط مفتول فلزي به يكديگر بافته شوند، در داخل تعداد زيادي از پاكت‌هاي به هم چسبيده و متصل قرار گرفته اند . به اين ترتيب مساله سر و صدا و تكان‌هاي نا خواسته در تشك حتي المقدور كاهش يافته و حذف ‌مي‌شود .

كيفيت مواد مصرفي در ساير بخش‌هاي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك هاي بست تركيه

در تشك‌هاي كلبك و بست برخلاف آن نمونه‌هايي كه توسط برندهاي رايج در بازار توليد ‌مي‌شوند از مموري فوم استفاده ‌مي‌شودمموري فوم يا فوم‌هاي هوشمند داراي اين خاصيت هستند، كه به سادگي در شكل خود تغيير پذيري ندارند. نسبت اين كه يك تشك تا چه حد نرم و تا چه حد سخت باشد، يك نسبت مشخص است. و مموري فوم‌ها با هدف توليد تشك‌هايي كه اين نسبت را در بهينه‌ترين حالت ممكن خود نگه دارند توليد شده‌اند.

يكي از ايرادات رايجي كه شما و همه مصرف كنندگان ديگر تشك در طي ساليان در مورد تشك‌هاي خود با آن‌ها روبرو بوده‌ايد، اين است كه تشك‌ها پس از مدتي دچار گودي در وسط خود ‌مي‌شوند. و در اصطلاح رايج بازار تشك دفرمه ‌مي‌شود. مموري فوم‌ها با استفاده از طراحي ويژه خود در برابر اين تغيير شكل مقاومت ‌مي‌كنند. به عنوان جمع بندي ‌مي‌توان در نظر گرفت كه استفاده از مموري فوم هم از نظر سلامت و هم از نظر كيفيت تشك شما را ياري خواهد كرد.

كيفيت پارچه مصرفي در تشك‌هاي كلبك و بست تركيه

پارچه مورد استفاده در توليد تشك يكي از مواردي است كه بايد در هنگام خريد به صورت ويژه مورد بررسي و توجه شما قرار بگيرد. پارچه به دليل اين كه به صورت مداوم با بدن شما در تماس است، به شكل مضاعفي بر سلامت شما و خانواده شما در طولاني مدت تاثير ‌مي‌گذارد . استفاده از پارچه‌هاي معمولي براي توليد تشك با توجه به اين كه بيش از هشت ساعت از شبانه روز با آن‌ها در تماس هستيم كار نادرست و خطرناكي است.

در تشك‌هاي كلبك و بست ما شاهد آن هستيم كه بر خلاف آن چيزي كه به صورت رايج در بازار استفاده ‌مي‌شود، توجه ويژه اي به نخ و پارچه استفاده شده، انجام گرفته است. استفاده از نخ‌هاي يونيزه، نخ‌هايي از جنس نقره، استفاده از مواد مستخرج شده از آلوئورا در توليد، و بسياري از موارد ديگر از جمله تلاش‌هايي است كه در اين تشك‌ها براي حفظ و حراست از سلامتي كاربران صورت پذيرفته است.


به كارگيري اين متريال باعث كاهش حساسيت‌ها و همين طور كاهش رشد و نمو ميكروب‌ها در سطح محل خواب شما و خانواده عزيزتان ‌خواهد شد.

استاندارد و تضمين كيفيت در تشك‌هاي كلبك و بست

هر توليدكننده در مقابل بازار تعهدي دارد. و اين تعهد همان كيفيت و دوام محصول توليدي آن مجموعه است . شما با در كنار هم قرار دادن محصولات توليد تشك‌هاي كلبك و بست به وضوح مشاهده ‌مي‌كنيد، كه در طراحي آنها به جاي اين كه هزينه و يا ساير موارد مربوط به توليد مورد توجه قرار گرفته باشد، مصرف كننده سلامت و راحتي او مورد توجه بوده است.

اين ويژگي از بسته بندي تا مواد و متريال مورد استفاده از آن در تشك، به وضوح قابل ردگيري و مشاهده است. به همين دليل است كه اين برندها تا كنون توانسته‌اند حتي با قيمت بسيار بالاتر در بازار به كار خود ادامه داده و از توصيه شده‌ترين موارد در هنگام انتخاب تشك باشند.

در اين مقاله جاي آن نيست كه به بررسي استانداردها و تاريخچه استاندارد و اهميت آن بپردازيم. تقريبا ‌مي‌توان گفت كه تشك‌هاي كلبك و بست جزو معدود گزينه‌هاي بازار هستند كه استاندارد‌هاي مختلف را در حوزه‌هاي مختلف اخذ كرده اند. كيفيت خريد شما با توجه به استانداردهاي اخذ شده توسط تشك‌هاي كلبك و بست تضمين شده است.

خدمات پس از فروش يكي ديگر از آيتم‌هايي است كه شما در هنگام خريد تشك بايد به آن‌ها توجه كنيد. در خريد تشك‌هاي ايراني و ارزان قيمت معمولا خدمات پس از فروش در نظر گرفته نمي‌شود. اما تشك‌هاي كلبك و بست با توجه به احترا‌مي‌كه براي مشتري قائل هستند و توان بالاي مديريتي مجموعه خود، در سرتاسر ايران امكان استفاده از خدمات پس از فروش را قائل شده‌اند. نكته ديگر استفاده از گارانتي است.

معمولا بر روي بر چسب همه توليد كنندگان تشك، نشاني از گارانتي داده شده است. اما بايد توجه كنيد كه با خريد برند‌هاي معتبر مانند تشك‌هاي كلبك و بست، شما اين اطمينان را داريد كه در هر زمان كه اراده كنيد، خواهيد توانست از گارانتي استفاده كنيد. و در واقع گارانتي ارائه شده به شما، توسط فروشنده معتبر است.
در نهايت فراموش نكنيد كه نتيجه انتخاب تشك مناسب و استاندارد اينست كه، اولا تشكها سال‌ها به صورت سالم همراه شما خواهد بود. و ثانيا بر روي سلامتي شما و خواب شما تاثير بسيار مثبت خواهد گذاشت. بطوري كه هر روز هنگامي كه از خواب بيدار مي شويد سرحال تر و پر نشاط تر روز خود را آغاز مي كنيد .

زيرا كه با استفاده از اين تشكها خواب آرامي را تجربه مي كنيد.و اين يكي از مهمترين تفاوت‌هاي بين تشك با استاندارد بالا و بين‌المللي، و تشك هاي غير استاندارد ايراني به شمار مي رود. اگر در اين انتخاب ترديد داريد باعث افتخار مجموعه ما و كارشناسان ما خواهد بود تا بتوانيم شما را تا سر حد ممكن ياري رسانيم.

منبع : https://bestkelebek.ir/

درباره ي انواع كابل شارژر بدانيد

۱۶۱ بازديد

درباره ي انواع كابل شارژر بدانيد

در دنياي حال حاضر استفاده از كابل شارژر با كيفيت و مناسب براي گوشي همراه خود يكي از نكاتي مي باشد كه  براي خريد كابل شارژربايد حتما از آن اطلاع داشته باشيد تا با خريد كابل شارژ مطمئن و مناسب ،سلامت گوشي خود را نيز تامين كنيد.

امروزه پيدا كردن دستگاه الكترونيكي اي كه از USB استفاده نكند تقريبا غيرممكن مي باشد و آن ها نيز با كابل USB اختصاص يافته به خود ارائه مي شوند. تفاوت اين كابل ها چيست و آيا اهميتي دارد كه از كدام يك استفاده كنيد؟ در حال حاضر بله مهم مي باشد ولي شايد در آينده اي نه چندان دور تغيير بكنند و بتوان براي همه دستگاه ها از يك نوع كابل شارژر استفاده كرد.

USB كه مخفف Universal Serial Bus مي باشد يك استاندارد صنعتي است كه در اواسط دهه 1990 به منظور استاندارد كردن اتصال لوازم جانبي كامپيوتر به كاميپوترها ايجاد شد. آن تعدادي از خطوط اتصال قبل را عوض كرد و اكنون يكي از محبوب ترين انواع اتصال براي دستگاه هاي مصرفي است. اما اگر در مورد آن فكر كنيد شايد براي شما پيچيده باشد. در اين جا ما تمام چيزهايي كه نياز مي باشدتا در مورد استاندارد USB از جهت قابليت هاي كابل شارژ بدانيد ارائه كرديم.

با اينك هم اينك براي برخي گوشي ها درگاه USB آن نيز تغيير كرده و از پورت USB-C به USB-Cپشتيباني ميكند مانند گوشي سامسونگ نوت 10 و گوشي هوآوي پي سي لايت كه از درگاه micro usb به micro usb پشتيباني مي كند.

انواع كابل شارژ هاي USB

اگر USB قرار است جهاني مورد استفاده قرار بگيرد چرا انواع مختلف و زيادي از آن وجود دارد؟هر كدام از آن ها كاركرد متفاوتي و گوناگوني را ارائه مي كند عمدتا براي حفظ سازگاري زماني كه دستگاه هاي جديدتر با خصوصيات و مشخصات بهتر معرفي شدند.

كابل شارژ ميني USB:

اين نوع اتصال استاندارد براي گوشي هاي موبايل قبل از آمدن ميكرو USB است. همانطور كه از نام آن مي توان حدس زد، ميني USB كوچكتر از USB معمولي مي باشد و در بعضي از دستگاه هاي قديمي تر مانند دسته پلي استيشن 3 يا بعضي پخش كننده هاي موسيقي و همچنين در برخي دوربين هايي كه داراي اتصالات غير استاندارد هستند استفاده مي شد.

كابل شارژ ميكرو USB:

ميكرو USB استاندارد فعلي دستگاه هاي قابل حمل و موبايل است كه تقريبا توسط هر سازنده اي به جز اپل به كار مي رود. اين نوع كابل را امروزه در هر جايي مي شود پيدا كرد و عمومي ترين استاندارد براي شارژ دستگاه هايي مانند تبلت ، موبايل و دسته هاي كنسول است .

كابل شارژ USB نوع C:

 كابل تايپ سي يا usb-c يا Type-C ،يك كابل برگشت پذير و دو طرفه مي باشد و به راحتي قابل استفاده مي باشند و ديگر نياز نيست جهت ورودي كابل را با پورت چك كنيم. نسبت به نسل قبل سرعت بهتر ومناسبتري دارد. اين نوع USB به طور فزاينده اي براي لپ تاپ ها و حتي برخي از گوشي هاي موبايل و تبلت ها به عنوان استاندارد پذيرفته شده، حتي اپل نيز آن را در داك Thunderbolt 3 آورده است. اين استاندارد روز به روز سهم بيشتري را در اختيار خود مي گيرد ولي هنوز خيلي مانده كه بتواند گوي رقابت با ميكرو USB را براي خود كند.

كابل شارژر فست فلزي تايپ سي

كابل لايتنينگ:

كابل لايتنينگ( Lightning to USB Cable ) يك استاندارد USB نيست بلكه اتصال اختصاصي اپل براي گوشي هاي آيپد و آيفون و همچنين ايرپاد هستند. اندازه آن شبيه ميكرو USB مي باشند و با تمام دستگاه هاي اپل كه بعد از سال 2012 توليد شده اند سازگاري مي كند . دستگاه هاي قديمي تر اپل از استاندارد اختصاصي متفاوتي استفاده مي كردند كه داراي 30 پين براي اتصال بود و اندازه نسبتا بزرگي هم دارا بود.

امروزه پيدا كردن دستگاه الكترونيكي اي كه از USB استفاده نكند تقريبا ناممكن است و آن ها نيز با كابل USB مخصوص به خود عرضه مي شوند.

در فروشگاه ديجي فرست انواع كابل شارژر در انواع مختلف ماندد كابل شارژر هاي تايپ سي، ميكرو يو اس بي ولايتنينگ (مناسب براي آيفون) هم  ارائه و عرضه ميگردد و شما ميتوانيد با توجه به نياز خود نسبت به خريد خود درديجي فرست اقدام كنيد.